2012. július 25., szerda

Könyv - Lawrence Block: Tánc a mészárszéken

Elolvasva: 2012. 07. 25.

Gondoltam, hogy adok még egy esélyt Block író úrnak és bevállaltam ezt a recenziós példányt. Régebben olvastam tőle egy betörős könyvet és az nagyon nem az én ízlésem volt. De előre nem gondoltam volna, hogy ma ezt fogom írni róla, hogy nem csak megszerettem Block írásmódját, hanem elkezdtem rajongani érte. :) Mintha egy másik írótól olvastam volna ezt a könyvet.
A 'Tánc a mészárszéken' című regénye a Matt Scudder sorozat kilencedik darabja. De még így is, hogy nem olvastam az első nyolc kötetet nem éreztem lemaradva magamat, nem voltak a regényben visszautalások az előző részekre.
Ami az elején egy kicsit zavaró volt, hogy ugrált a múlt és a jelen között. Lehet, hogy én szoktam meg, vagy ő csinálta másként, de úgy 30 oldal után már nem tűnt fel ez az ugrálás. Valószínű ezt annak lehet köszönni, hogy a stílus, amiben íródott, annyira pörgős, hogy még gondolkodni sincs ideje az embernek, mert annyira magával ragadja. A történet nagyon jól van felépítve, logikusan haladunk A-ból Z-be, szinte siklunk az egyik történetből a másikba. Megvannak az átvezetések is, én kifejezetten szerettem a hoteles, mindennapjait leró részeket. Nagyon jó ötlet volt a barátnő - Elaine – behozatal a képbe, legalább egy kis „lágyságot” kaptunk a véres részek között. Mind végig annak szurkoltam, hogy legyen már valami közöttük, mert Scudder megérdemli a boldogságot. De gondolom, ami késik, az nem múlik.
Ha már említettem a véres részeket, nekem egy volt, ami kiverte a biztosítékot. A mellbimbólevágós rész. Eléggé vizuális típus vagyok, ráadásul este, egyedül olvastam. Talán nem kellett volna. :) De ezt a részt leszámítva nem voltak számomra különösen véresebb részek.
Miután a végére értem, még mindig ott motoszkált a fejembe, hogy vajon a bűnös elnyerte méltó jutalmát? Biztos így kellett volna neki meglakolni? Elég volt ez a szenvedés neki, vagy éppen azt kellett volna neki is adni, amit ő tett az áldozatával? Ez mind mind olyan kérdés, amit csak akkor tudunk eldönteni magunkban, ha elolvastuk a regényt és beálltunk valakinek a pártjára.
Tehát csak egyetlen egy tanácsom van az olvasóknak. Aki Block rajongó, annak kötelező darab. Annak, aki még nem, az is olvassa el, mert itt vagyok én  élő példának. Megszerettem az író úrat!

"Matt Scudder szerint senki sem állhat az erkölcs és a törvény fölött pénze, hatalma és befolyása miatt, éppen ezért azonnal igent mond, amikor megbízzák azzal, hogy derítse ki, Richard Thurman valóban megölte-e gyönyörű és terhes feleségét – és még meg is úszta a gyilkosságot. A kérdésre meglehetősen egyszerű a válasz, csakhogy New York nem az a város, ahol az ember bármit könnyen megkaphat. Scudder, amikor még keményen piált, a város minden utcasarkán otthagyott egy darabot a lelkéből, ám ez az ügy mindennél mocskosabb, amit a Nagy Almában megtapasztalt. A nyomokat követve eljut a város szexiparának legaljára, ahol egy fiatal gyerek élete nem más, mint egy árucikk, amit meg lehet venni, tönkre lehet tenni... aztán elpusztítani.
Lawrence Block Scudder-sorozatának kilencedik darabja méltán nyert Edgar Allan Poe-díjat, Matt Scudder pedig megérdemelten lett a modern krimiirodalom egyik legkiemelkedőbb alakja."

Értékelés: 5*

A könyvért szeretnék köszönetet mondani az Agave Kiadónak!

Nincsenek megjegyzések: